Transzferár-dokumentáció készítésének 2018-as szabályai - ONLINE TANÁCSADÓI NAP
időpont: 2017.11.30 09:00-13:30
helyszín: Budapest Közvetítés helyszíne: Menedzser Praxis Kft. oktatóterme (1149 Budapest, Nagy Lajos király útja 127., III.emelet)

BRUTTÓ ÁR: 0 Ft

Ez az előadás már lezajlott.

A transzferár-dokumentációs kötelezettség által érintett cégek száma tízezres nagyságrendre tehető 2018-tól!

A transzferárak képzése, - a kapcsolt felek között alkalmazott elszámoló árak szokásos piaci árnak való megfelelősége -, illetve azok jogszabályi előírásoknak megfelelő dokumentálása, évek óta különösen kiemelt ellenőrzési terület.

2018. január 1-től további szigorítások
következnek be:
a multinacionális vállalatcsoportok esetén megjelenik adatszolgáltatási, illetve bejelentési kötelezettségként a Country by Country Report (CbCR). Továbbá a kihirdetett 32/2017. (X. 18.) NGM rendelet értelmében kétlépcsős transzferár dokumentálási kötelezettség lép hatályba, amely egyrészt a teljes cégcsoport felépítésével, működésével és teljesítményével kapcsolatos információkat tartalmazó úgynevezett fődokumentumból, másrészt a nyilvántartást készítő adózó kapcsolt tranzakcióit elemző, úgynevezett helyi dokumentumból áll majd.

A tanácsadói nap célja, hogy a célközönség számára iránymutatást nyújtsunk a CbCR, illetve az új NGM rendelet értelmezésében, alkalmazásában, és abban, hogy a társaság hogyan tud a már érvényben lévő, számos jogszabályhelyen szereplő előírásoknak megfelelni. Fő célunk továbbá, hogy egy lehetséges adóhatósági ellenőrzés buktatóinak elkerüléséhez nyújtsunk szakmai támogatást.
 
Segítséget kívánunk nyújtani a transzferár-dokumentáció vagy szokásos piaci ár levezetés előírásoknak megfelelő elkészítéséhez, a jogszabályi előírások helyes alkalmazásához, valamint lehetőséget biztosítsunk a saját munkagyakorlatunkból, szakmai tapasztalatainkból adódó transzferárazási kérdések megvitatására.

Különösen ajánljuk!

Ezt a gyakorlati tanácsadói napot azoknak, akik olyan társaság gazdasági ügyekért felelős vezetői, munkatársai, vagy külső gazdasági szakértői, amely
- kapcsolt vállalkozásnak minősül és kapcsolt vállalkozásával, vállalkozásaival 2017-ben, illetve az előző években bármilyen jellegű jogügyletet folytatott,
- önkormányzati tulajdonban áll és az önkormányzattal, vagy más önkormányzati tulajdonban lévő kapcsolt vállalkozásával, vállalkozásaival 2017-ben, ill. az előző években bármilyen jellegű jogügyletet folytatott,
- olyan cégcsoport tagja, amelyben a cégcsoport együttes létszáma az 50 főt, vagy éves nettó árbevétele, mérlegfőösszege a 10 millió Eurót (kb. 3Mrd. Ft) meghaladja
- az ügyvezetés egyezőségére tekintettel megvalósul a döntő befolyásgyakorlás a pénzügyi-üzleti politikára vonatkozóan. 

Előadóink:
Ferik Edit
jogi szakokleveles közgazdász, adótanácsadó, aki a jogszabályi háttér ismertetésével, ezen belül a CbCR kötelezettség és a 32/2017. (X. 18.) - a szokásos piaci ár meghatározásával összefüggő nyilvántartási kötelezettségről szóló NGM rendelet új előírásait ismerteti. Gyakorlati példákon keresztül ad betekintést a transzferár dokumentálási feladatok aktualitásaiba, illetve a NAV-al kapcsolatos ellenőrzési tapasztalataiba.

Kolonics Róbert tanácsadási üzletág-igazgató, Menedzser Praxis Kft.
A transzferárelemzésben alkalmazható magyar és nemzetközi adatbázisokat mutatja be az adóhatósági állásfoglalások tükrében.


Program

9:00-9:05 Köszöntő, a program megnyitása

Kolonics Róbert tanácsadási üzletág-igazgató, Menedzser Praxis Kft.

9:05-9:50 A transzferár dokumentálás jogszabályi háttere a változások tükrében. CbCR kötelezettséggel kapcsolatos előírások, az új NGM rendelet előírása, annak értelmezése, felkészülés a várható változásokra.

9:50-10:00 Szünet

10:00-11:30 A transzferár dokumentáció készítés gyakorlati kérdései, hogyan készítsünk az adóhatóság által is elfogadható transzferár dokumentációt. Mire figyeljünk az előző évek dokumentációinak felülvizsgálata, kiegészítése, esetleges pótlása során.

11:30-11:45 Szünet

11:45-12:15 A transzferárelemzésben alkalmazható adatbázisok Datax, TÁSA, Creditreform, AMADEUS bemutatása adóhatósági állásfoglalások tükrében.

12:15-12:30 A gazdasági társaságok transzferár tanácsadási folyamata, az együttműködés gyakorlati, szakmai tapasztalatait. Mit tegyünk, ha kéri a NAV a dokumentációt, mennyi időnk van a felkészülésre?

12:30-13:30 Kötetlen konzultáció az előadókkal: transzferár, szokásos piaci ár levezetés tanácsadás a gyakorlatban.


Kérdéseit felteheti a közvetítés ideje alatt
az élő videó alatti szövegdobozban, melyet az adásban meg is válaszolunk.
(Az esetleg idő hiányában adásból kimaradó kérdéseket, szakértőink e-mailben válaszolják meg.)


***

Technikai információk, kapcsolat

Az ONLINE megtekintést előzetes jelentkezés alapján tudjuk biztosítani. Kérjük, jelentkezzen be a zöld „Jelentkezés” gombra kattintva!

Miután megkapta visszaigazoló e-mailünket, nincs más dolga, mint az előadás időpontjában visszatérni oldalunkra, és követni a közvetítést.

Tanácsadói Napjaink felvételeiből YouTube csatornánkon is szemezgethet, vagy ajánlhatja rendezvényünket barátainak, munkatársainak az alsó média ikonsoron a megfelelő ikonra kattintva.

Ügyfélszolgálatunk szívesen áll rendelkezésére, ha kérdezni szeretne:

Tel.:( 061) 880-7600, (061) 880-7666
Fax:( 061) 880-7699
E-mail: tudaskozpont@menedzserpraxis.hu

*Fenntartjuk magunknak a jogot, hogy nem megfelelő érdeklődés vagy egyéb nem várt esemény (pl.: az előadó betegsége) esetén az előadás elmarad, de a résztvevő további anyagi igénnyel ezért nem léphet fel.

||

Az alábbi űrlap kitöltésével kérdezhet szakértőinktől.








A gomb megnyomásával elfogadja adatkezelési tájékoztatónkat, és önként kifejezetten hozzájárul ahhoz, hogy az abban foglaltaknak megfelelően a Menedzser Praxis Kft. visszavonásig kezelje és tárolja adatait. Hozzájárulása után tiltakozhat személyes adatai kezelése ellen valamint bármikor kérheti adatainak helyesbítését,törlését, korlátozását.
Mégse

Kérdését továbbítottuk szakértőink felé, akik a megadott elérhetőségein tájékoztatják a témával kapcsolatbam.

Ossza meg díjmentes tanácsadói szolgáltatásunkat kollégáival, ismerőseivel.

Kérek tájékoztatást várható konferenciákról, továbbképzésekről






A gomb megnyomásával elfogadja adatkezelési tájékoztatónkat, és önként kifejezetten hozzájárul ahhoz, hogy az abban foglaltaknak megfelelően a Menedzser Praxis Kft. visszavonásig kezelje és tárolja adatait. Hozzájárulása után tiltakozhat személyes adatai kezelése ellen valamint bármikor kérheti adatainak helyesbítését,törlését, korlátozását.
Mégse

Kérését továbbítottuk, megadott elérhetőségein tájékoztatjuk várható rendezvényeinkről.

Az alábbi űrlap kitöltésével kérdezhet szakértőinktől.

Rendelkezik érvényes előfizetéssel?

Igen

Nem

Előfizetéssel rendelkező ügyfeleink kérdései priorítást élveznek

Megválaszolt adózási, tb, munkaügyi, számviteli kérdések a mai napon:

11

Kérdezzen itt Ön is!

AKTUÁLIS ESEMÉNYEK

Eseménykövetés

SZAKMAI KLUBJAINK

ADÓNAPTÁR