Tanácsadási üzletágunk szolgáltatásai

TRANSZFERÁR TANÁCSADÁS

Adószakértőink közreműködésével megvalósított transzferár tanácsadási szolgáltatásunk legfontosabb része (természetesen a témával foglalkozó szemináriumok szervezése mellett) a transzferár dokumentáció elkészítése és/vagy felülvizsgálata.

MIÉRT VAN SZÜKSÉG A TRANSZFERÁR DOKUMENTÁCIÓ ELKÉSZÍTÉSÉRE?

Mert:

  1. A társasági adó alanyai közül nyilvántartási kötelezettség terheli azt a gazdasági társaságot, külföldi vállalkozót, egyesülést, szövetkezetet, amely az adóév utolsó napján nem minősül a társasági adóról és osztalékadóról szóló törvény szerinti kisvállalkozásnak.
  2. Az elmúlt időszakban megnövekedett az ellenőrzések száma a kiemelt adózók mellett, a középvállalati, sőt a kkv szektorban is.
  3. Az ellenőrzések során feltárt hiányosságok egyre súlyosabb következményekkel járnak, és folyamatosan nő a kiszabott bírságok mértéke.
  4. A szokásos piaci árral kapcsolatos nyilvántartási kötelezettség elmulasztása nyilvántartásonként 2 millió forintig terjedő pénzbírsággal sújtható.
  5. 2008-tól az adóhivatal nem csak a dokumentáció meglétére, hanem a benne foglalt jogügyletek alátámasztására is fókuszál. A bírság mértéke szerződésenként és jogügyletenként elérheti a 2 millió forintot.

MIT VÁLLAL A MENEDZSER PRAXIS A TRANSZFERÁR TANÁCSADÁS KERETÉBEN?

  1. Tanácsadásunk során a fenti és kapcsolódó jogszabályok, irányelvek alapján, továbbá folyamatos jogszabálykövetéssel készítjük el a teljes és egyszerűsített transzferár dokumentációt.
  2. Vállaljuk
    • dokumentációk készítését, illetve kiegészítését és/vagy felülvizsgálatát,
    • az általunk készített dokumentációk elkövetkezendő évekbeli frissítését partnereink számára,
    • nemzetközi vállalatok közös dokumentációjának magyar jogszabályoknak megfelelő módosítását, kiegészítését,
    • társasági és iparági elemzések, benchmark tanulmányok elkészítését.
  3. A felmerült tranzakciók egyedi minősítése alapján döntjük el, hogy milyen adatbázisok, összehasonlító árak, elemzési módszerek szükségesek a dokumentum elkészítéséhez (TÁSA, AMADEUS, Bloomberg stb.).
  4. Folyamatosan követjük és alkalmazzuk az adóhatósági transzferár ellenőrzések tapasztalatait, trendjeit munkánk során.
  5. Igyekszünk ügyfeleink idejével hatékonyan gazdálkodni a szükséges vállalati adatok, információk gyűjtése, illetve konzultációk során.

A TRANSZFERÁR TANÁCSADÁS FOLYAMATA

  1. Személyes konzultáció, időpont egyeztetés alapján, a partner (ügyfél) telephelyén. Ennek elsődleges célja az Ön vállalkozásában felmerülő igények pontos felmérése, majd a feladat nagyságára és összetettségére vonatkozó, pontos szolgáltatási árajánlat elkészítése.
  2. Árajánlat elkészítése, elfogadása, vállalkozói szerződés, titoktartási nyilatkozat aláírása
  3. A dokumentáció elkészítése
    • Adatgyűjtés:
      • Az ügyfél és kapcsolt vállalkozásainak cég és mérleg adatai, tevékenységei, stb.
      • A vállalat csoport piaci jellemzése

      • Szerződések átvilágítása, ügyletek feltérképezése, stb.
      • A költség struktúra, nyújtott, igénybevett szolgáltatások elemzése
      • Rendelkezésre álló összehasonlító árak, adatok gyűjtése
    • Dokumentum elkészítése:
      • Jogszabályi háttér összeállítása
      • Szükséges elemzési módszerek kiválasztása
      • Szükséges összehasonlító adatbázisok alkalmazása
      • A jogügyletek kidolgozása a rendelkezésre álló adatok és alkalmazható módszerek alapján.
      • A szokásos piaci ár, ártartomány vagy haszonkulcs meghatározása
      • A jogügylet alátámasztása, konklúzió levonása


A MUNKAFOLYAMAT VÉGE:

  • A dokumentáció tanácsadói belső kontrollja
  • A dokumentáció átadása, az ügyfél kontrollja
  • Végleges dokumentáció átadása






 
 
 
 

A gomb megnyomásával elfogadja adatvédelmi szabályzatunkat, és önként kifejezetten hozzájárul ahhoz, hogy az abban foglaltaknak megfelelően a Menedzser Praxis Kft. visszavonásig kezelje és tárolja adatait. Hozzájárulása után tiltakozhat személyes adatai kezelése ellen valamint bármikor kérheti adatainak helyesbítését,törlését, korlátozását.


Az alábbi űrlap kitöltésével kérdezhet szakértőinktől.








A gomb megnyomásával elfogadja adatkezelési tájékoztatónkat, és önként kifejezetten hozzájárul ahhoz, hogy az abban foglaltaknak megfelelően a Menedzser Praxis Kft. visszavonásig kezelje és tárolja adatait. Hozzájárulása után tiltakozhat személyes adatai kezelése ellen valamint bármikor kérheti adatainak helyesbítését,törlését, korlátozását.
Mégse

Kérdését továbbítottuk szakértőink felé, akik a megadott elérhetőségein tájékoztatják a témával kapcsolatbam.

Ossza meg díjmentes tanácsadói szolgáltatásunkat kollégáival, ismerőseivel.

Kérek tájékoztatást várható konferenciákról, továbbképzésekről






A gomb megnyomásával elfogadja adatkezelési tájékoztatónkat, és önként kifejezetten hozzájárul ahhoz, hogy az abban foglaltaknak megfelelően a Menedzser Praxis Kft. visszavonásig kezelje és tárolja adatait. Hozzájárulása után tiltakozhat személyes adatai kezelése ellen valamint bármikor kérheti adatainak helyesbítését,törlését, korlátozását.
Mégse

Kérését továbbítottuk, megadott elérhetőségein tájékoztatjuk várható rendezvényeinkről.

Az alábbi űrlap kitöltésével kérdezhet szakértőinktől.

Rendelkezik érvényes előfizetéssel?

Igen

Nem

Előfizetéssel rendelkező ügyfeleink kérdései priorítást élveznek

Megválaszolt adózási, tb, munkaügyi, számviteli kérdések a mai napon:

11

Kérdezzen itt Ön is!

AKTUÁLIS ESEMÉNYEK

Eseménykövetés

SZAKMAI KLUBJAINK

ADÓNAPTÁR